Trenutna situacija uzrokovana virusnim oboljenjem ˝Covid – 19˝ i mjere ograničenja kretanja nas umnogome sprječavaju da provedemo vrijeme sa našim najbližima koji žive van Bosne i Hercegovine.

Zbog toga nažalost velikim dijelom propuštamo radost zajedničkih godišnjih odmora, rođendana i blagdana u kojima bismo inače zajedno uživali.

Ipak, važno je da smo tu jedni za druge. U nedostatku direktnog kontakta, slanje novca je jedan od načina da pokažemo da mislimo na drage osobe i pomažemo jedni drugim. Banka je tu da Vam olakša ovaj proces.

Šta Vam treba ako želite poslati ili primiti novac?

Svejedno da li želite poslati ili primiti novac iz inozemstva, potrebni su Vam sljedeći podaci:

  • Ime i prezime korisnika računa
  • IBAN broj - International Bank Account Number je broj računa, na osnovu kojeg se izvršavaju međunarodne transakcije. IBAN UniCredit Bank d.d. uvijek ispred broja transakcijskog računa, koji ima 16 brojeva, ima oznaku „BA39“ npr. BA393381234567891234567.
  • SWIFT adresa Banke (BIC). SWIFT ili BIC je međunarodni kod za identifikaciju banke
    Svaka banka ima jedinstveni SWIFT(BIC) koji omogućuje da međunarodni platni nalozi dolaze do ispravne banke. SWIFT adresa UniCredit Bank d.d. je UNCRBA22

 

Koji račun Vam je potreban za slanje i primanje ino naloga?

Kao klijent UniCredit Bank d.d., možete izvršiti uplatu prema inozemstvu sa bilo kojeg transakcijskog ili deviznog računa koji imate otvoren kod UniCredit Bank d.d., te također, možete i zaprimiti uplatu na bilo koji transakcijski ili devizni račun koji imate otvoren kod UniCredit Bank d.d.

IBAN I SWIFT su važni elementi inozemnog plaćanja

Bez obzira da li šaljete ili primate sredstva, korisno je da znate da je kod ispunjavanja naloga za međunarodno plaćanje bitno navesti IBAN korisnika i SWIFT adresu banke korisnika kako biste izbjegli dodatne troškove inozemnih banaka, koji mogu biti visoki. Također, važno je navesti ispravan IBAN broj računa osobe kojoj se šalje novac, a ne npr. nekog od članova porodice. Banka neće moći rasknjižiti nalog u kojem se ne slaže broj računa i ime korisnika računa. Nalog će biti vraćen pošiljatelju i mogu biti obračunati dodatni troškovi.

Ukoliko ste Vi primatelj sredstava, IBAN broj Vašeg deviznog računa možete provjeriti na izvodu po deviznom računu, na ugovoru koji ste potpisali prilikom otvaranja deviznog računa, u aplikaciji mobilnog bankarstva (m-ba) ili pak pozivom Podršci korisnicima UniCredit Bank na besplatni broj 080 081 051. SWIFT adresa UniCredit Bank je UNCRBA22.

Kojim kanalima šaljete novac u inozemstvo?

Ukoliko Vi šaljete novac u inozemstvo, platni nalog možete predate putem internet bankarstva ili u bilo kojoj poslovnici Banke. Potrebno je da dostavite ispravan nalog za plaćanje (Nalog za plaćanje u inozemstvo - Nalog 1450). Dostavljate li platni nalog putem elektronskih usluga, IBAN se unosi bez praznih polja ili razmaka, a na platnom nalogu u papirnatom obliku svaka četiri znaka trebaju biti odvojena jednim praznim poljem.

 

Tko snosi troškove transfera novca?

Prilikom slanja ino naloga, osoba koja šalje sredstva (nalogodavac) ima mogućnost odabira jedne od tri opcije plaćanja troškova transfera:

  • SHA - podijeljeni troškovi - pošiljalac snosi troškove banke pošiljaoca, a primalac troškove banke primaoca i eventualne troškove posredničkih banaka
  • BEN - sve troškove snosi primalac uplate
  • OUR - sve troškove snosi pošiljalac uplate

Banka nalogodavca upravlja načinom slanja transakcija i bira posredničke banke preko kojih će se transakcija obaviti. Pri tome je važno da znate da troškovi posredničkih banaka i banke krajnjeg korisnika budu naplaćeni naknadno. Visina ovih troškova je nepoznata Banci nalogodavca prilikom slanja naloga, i troškovi su poznati tek nakon što dođu na naplatu. Banka ne može utjecati na visinu naplaćenih troškova od strane drugih banaka.

Prilikom slanja i primanja naloga UniCredit Bank d.d. naplaćuje standardnu naknadu za provođenje transakcije u skladu s važećim Tarifnikom Banke (pogledajte: Priljevi iz inozemstva i Doznake u inozemstvo).

 

Nadamo se da Vam je sad jasnije kako funkcionira međunarodni platni promet. Naravno, ukoliko imate bilo kakvih nedoumica ili dodatnih pitanja, stojimo Vam na raspolaganju. Kontaktirajte nas putem e-maila: info@unicreditgroup.ba ili putem besplatnog broja 080 081 051 koji je dostupan 24/7.

UCB - NALOG ZA PLAĆANJE U INOZEMSTVO PDF 443 kB Download
UCB - KORESPONDENTNE BANKE 7-21 PDF 512 kB Download