Najčešća pitanja vezano za kartice

Što u slučaju gubitka - krađe kartice?


  • U slučaju gubitka ili krađe kartice potrebno je  kontaktirati službu za korisnike koja će pristupiti blokadi kartice pozivom na broj 080 081 051, koji je besplatan za pozive iz BiH i raspoloživ od 0 do 24h.
  • U slučaju prijave iz inozemstva potrebno je uputiti poziv na broj telefona +387 36 312 695.

Kako koristiti beskontaktnu Debit Mastercard karticu?

Beskontaktno plaćanje moguće je na terminalima koji podržavaju plaćanje bez provlačenja ili umetanja kartice. Ovakvi terminali obično su označeni posebnom oznakom.

Na prodajnim mjestima koja još uvijek nemaju beskontaktni terminal kartica podržava dosadašnje načine provođenja transakcija.

Prodavač u POS terminal unosi iznos transakcije, nakon čega prislanjate karticu na udaljenost do 3 cm od POS terminala. Nakon zvučnog signala dolazi potvrda da je transakcija spremna za provođenje odnosno provedena ukoliko je iznos manji od 30 KM. Ukoliko je iznos transakcije veći od 30 KM potrebno je unijeti Vaš PIN za karticu. POS terminal će ispisati 2 listića, od kojih jedan uzimate za vlastitu evidenciju, a drugi ostaje trgovcu na prodajnom mjestu.

Kako plaćati na rate kreditnom karticom?

Plaćanje na rate moguće je putem terminala za kartice UniCredit Bank d.d. na svim prodajnim mjestima koji imaju oznaku za mogućnost obročnog plaćanja . Prilikom plaćanja potrebno je naglasiti da transakciju želite obročno platiti i odabrati broj rata na koji želite kupiti proizvod/uslugu (od 2 do 24 rate, uvažavajući maksimalan broj rata prodajnog mjesta). Transakciju potvrđujete potpisom.


Primjer plaćanja na rate (za Visa Classic karticu)

  • Odobreni limit potrošnje po kartici: 2.000 KM
  • Odobreni okvir za kredite po kartici: 8.000 KM (4 x 2.000 KM = 8.000 KM)
  • Cijena robe koju želite kupiti na 10 rata iznosi 1.000 KM. U tom trenutku trebate u okviru odobrenog limita potrošnje imati raspoloživ iznos jedne rate (u ovom primjeru 100 KM), te u okviru ukupnog iznosa za kredite po kartici raspoloživ ukupni iznos plaćanja (u ovom primjeru iznos od 1.000 KM)
  • Nakon obavljene kupovine raspoloživi limit potrošnje po kartici bit će umanjen za jednu ratu i iznosit će 1.900 KM, a raspoloživi limit za kredite po kartici bit će umanjen za cijeli iznos kupovine i iznosit će 7.000 KM.
  • Rata dospijeva na naplatu 20. - og u narednom mjesecu, nakon čega se limit za kredite po  kartici oslobađa za iznos jedne rate.


Primjer plaćanja na rate (za revolving kartice)

  • Odobreni limit potrošnje po kartici: 2.000 KM
  • Odobreni okvir za kredite po kartici: 2.000 KM
  • Cijena robe koju želite kupiti na 10 rata iznosi 1.000 KM. Iznos jedne rate je 100 KM.
  • U trenutku realizacije obročne otplate trebate imati raspoloživo 1.000 KM od odobrenog limita potrošnje kako biste obavili plaćanje.
  • Nakon obavljene kupovine raspoloživi limit potrošnje po kartici bit će umanjen za ukupni iznos kupljene robe.
  • Rata dospijeva na naplatu 15. - og u mjesecu, nakon čega se limit za kredite po kartici oslobađa za iznos jedne rate.

Kako plaćati na internetu?

Sve kartice UniCredit Bank mogu se koristiti za plaćanja na internetu. Kartice Mastercard i Visa brenda mogu se koristiti na svim online prodajnim mjestima koja prihvaćaju ove vrste kartica, bez obzira na uključenost prodajnog mjesta u 3D sigurnosni standard. Kartice Maestro brenda mogu se koristiti samo na prodajnim mjestima koja primjenjuju 3D sigurnosni standard. Na određenim prodajnim mjestima, pored direktnog plaćanja karticama, moguće je i plaćanje putem PayPala.

Odaberite željenu robu ili uslugu i potvrdite da želite obaviti plaćanje. Pri tom je potrebno unijeti sljedeće podatke:

1.     Ime i prezime na kartici

2.     Broj kartice („card number“) 16 - znamenkasti broj koji se nalazi na sredini kartice

3.     Rok valjanosti („valid through“) - datum koji se nalazi ispod broja kartice u formi: MM/GG.

4.     CVV/CVC broj - troznamenkasti kontrolni broj na poleđini kartice, te služi kao dokaz fizičkog posjedovanja kartice u trenutku kupnje i smanjuje mogućnost zloupotrebe.

Koje kartice UniCredit Bank mogu koristiti i registrirati na PayPalu za uplatu i povlačenje sredstava?

Na PayPalu moguće je registrirati i obavljati plaćanja svim karticama UniCredit Bank, osim Maestro. Odlukom PayPala, povlačenje sredstava sa PayPal-a na račun kartice moguće je obavljati samo putem kartica Visa brenda.

Na koji način mogu doznati četveroznamenkasti PayPal kôd?

PayPal kôd je, ovisno o kartici, dostupan putem izvoda, obavijesti o učinjenim troškovima, mobilnog i internet bankarstva te u poslovnici Banke.

Šta je bitno znati prije korištenja internetskih servisa za plaćanje karticama (npr. Amazon, PayPal, Google Checkout)?

Korisnici servisa za plaćanje na internetu (u koje se ubrajaju PayPal, Google Checkout, Skrill i drugi) dužni su prije korištenja servisa detaljno proučiti i provjeriti sve uvjete koje im ti servisi prezentiraju, te se za sve nejasnoće obratiti direktno pružatelju usluga. 

Na što je potrebno posebno obratiti pažnju prilikom rezervacije smještaja (hotela, apartmana) putem interneta?

Prilikom svake kupnje na internetu, uključujući i rezervaciju i/ili plaćanje smještaja karticom Banke, korisnik je dužan proučiti uvjete poslovanja pružatelja usluge smještaja, uključujući i uvjete otkazivanja te obveze plaćanja u slučaju nedolaska ili skraćivanja boravka. U pojedinim situacijama ponuda je posebno povoljna upravo zato što pružatelj usluge smještaja ne nudi mogućnost naknadnog otkazivanja smještaja ili uvjeta rezervacije te u tom slučaju klijent nema pravo na povrat akontacije za smještaj unaprijed plaćene karticom. Dodatno, preporuka je koristiti se karticom isključivo na provjerenim stranicama te, u slučaju da ne poznajete jezik pružatelja usluge, radije zatražite uslugu u lokalnim turističkim agencijama.


Kako se zaštititi prilikom kupovine na internetu?

1.     Instalirajte sigurnosni softver na računalo, tablet ili pametni telefon.

2.     Obratite pozornost i plaćajte kod poznatih i pouzdanih trgovaca koji koriste adrese koje u prefiksu imaju oznaku ''s'' i time su označene kao sigurne (engl. Secured) na primjer https://.

3.     Da bi sigurnost kupovine putem Interneta bila maksimalna, svoju kupovinu provodite na stranicama koje su označene znakom Mastercard SecureCode iliVerified by Visa.

4.     Uvijek sačuvajte korespondenciju koja se odvijala prilikom plaćanja (potvrde o narudžbi, plaćanju i slično).

Kako koristiti kartice na bankomatima?

Transakcija isplate

1.     Umetnite karticu u ATM uređaj vodeći računa da je magnetna traka na poleđini kartice okrenuta prema dolje desno.

2.     Nakon poruke na ATM-u unesite PIN. Zbog sigurnosnih razloga drugom rukom zaklonite unos PIN-a. Nakon unosa potvrdite PIN pritiskom tipke uz naslov ''Potvrda PIN-a''.

3.     Odaberite opciju „Isplata“.

4.     Odaberite željeni iznos ponuđen na ekranu, ili odaberite drugi iznos za isplatu vodeći računa da iznos treba biti zaokružen na 10KM.

5.     Nakon odabira željenog iznosa odaberite da li želite ispis potvrde.

6.     Nakon odabira dobiti ćete poruku da će novac biti isplaćen nakon preuzimanja kartice.

7.     Izvadite karticu iz ATM-a, a potom preuzmite novac. Preuzmite i potvrdu ukoliko ste odabrali ispis iste.

* Ukoliko se nalazite izvan Bosne i Hercegovine, isplata će biti u valuti zemlje u kojoj se nalazite.


Transakcija uplate

1.     Umetnite karticu u ATM uređaj vodeći računa da je magnetna traka na poleđini kartice okrenuta prema dolje desno.

2.     Nakon poruke na ATM-u unesite PIN. Zbog sigurnosnih razloga drugom rukom zaklonite unos PIN-a. Nakon unosa potvrdite PIN pritiskom tipke uz naslov ''Potvrda PIN-a''.

3.     Odaberite opciju „Uplata gotovine“, nakon čega će se pojaviti slikovna uputa o načinu polaganja gotovine u bankomat. Novčanice ubacite u snopu na način prikazan na ekranu.

4.     Nakon što je bankomat prebrojao novčanice pojavit će se ekran s iznosom utvrđenog pologa. Ako se slažete sa iznosom pritisnite tipku „Nastavi“.

5.     Nakon što ste potvrdili uplatu, novac će biti uplaćen na Vaš račun.

6.     Po završenoj uplati kartica će Vam biti vraćena, kao i prateći listić koji možete koristiti kao potvrdu o uplati.

Postoji li ograničenje u korištenju raspoloživih sredstava putem kartice?

Za sve debitne, prepaid i kartice s odgodom plaćanja banke definirani su sigurnosni dnevni limiti za kupovinu i isplatu gotovine, čime se dodatno zaštićuje klijent u situacijama eventualne zlouporabe kartice. Za revolving kartice sigurnosni limiti po kartici su definirani na mjesečnoj razini.  

Visinu sigurnosnih limita po karticama klijenti mogu provjeriti ovdje.

Ukoliko postojeći sigurnosni limiti po karticama ne odgovaraju klijentovim potrebama potrošnje ili isplate gotovine, korisnik kartice može zatražiti izmjenu sigurnosnih dnevnih limita za kupnju na prodajnim mjestima,putem Interneta ili za isplatu gotovine na bankomatima. Za promjenu sigurnosnih limita klijent se može obratiti u najbližu poslovnicu banke ili pozvati na besplatni Info broj 080 081 051.

Šta je važno znati ako koristim kartice u inozemstvu?

Ukoliko planirate putovanje i korištenje Vaše kartice u inozemstvu:

  • Provjerite sigurnosne dnevne limite po Vašoj kartici, ako imate potrebu za njihovom promjenom možete se obratiti na besplatni Info broj 080 081 051.
  • Obratite pozornost na naknade za transakcije u inozemstvu.
  • Kod korištenja kartice u inozemstvu (podizanje gotovine na bankomatima, plaćanje na POS uređajima ili kupovina na internetu), korisnik kartice može biti ponuđen da se transakcija odmah provede u KM valuti. Riječ je o usluzi koja klijentu daje automatski uvid u KM iznos koji će zateretiti njegov račun, što je klijentima ponekad zgodno jer nisu sigurni koliko je stvarni iznos transakcije kada je riječ o nekoj stranoj valuti. Za korištenje ove usluge strane banke naplaćuju naknade stoga je za korisnika kartica uvijek povoljnije odbiti predmetnu uslugu i izabrati kupovinu / isplatu u valuti zemlje u kojoj se bankomat/prodajno mjesto nalazi. U protivnom banka trgovca, odnosno banka vlasnik bankomata će obračunati naknadu za konverziju valute.  
  • Po završenoj transakciji sačuvajte isječak o plaćanju i računu ili potvrdu pri podizanju gotovine.

Što trebam znati ako koristim karticu na bankomatu koji nije bankomat UniCredit Bank d.d.?

Prije korištenja kartice na bankomatima koji nije UniCredit Bank d.d., korisnik kartice bi trebao obratiti pozornost na:

-       Visinu naknade za podizanje gotovine na drugim bankomatima (definirano tarifnikom banke za pojedinu vrstu kartice)

-       Visinu naknade koja se može obračunati za konverziju (definirano tarifnikom banke za pojedinu vrstu kartice)

-       Visinu naknade za upit o stanju na računu (definirano tarifnikom banke za pojedinu vrstu kartice)

-       Da li bankomat ili prodajno mjesto nudi Dinamic Conversion Currency uslugu (tzv.DCC) , tj uslugu provedbe transakcije u odmah preračunatoj KM vrijednosti (naknadu naplaćuje banka bankomata, a ista bi trebala biti transparentno prikazana na ekranu bankomata ili prodajnom mjestu)

-       Da li bankomat naplaćuje naknadu za uslugu korištenja tog bankomata (naknadu  naplaćuje banka bankomata, a usluga bi trebala biti transparentno prikazana na ekranu bankomata ili prodajnom mjestu)

Spinning wheel animation

Loading