Back to top

Finansiranje trgovine

Ograničite rizik trgovinskog poslovanja i zajedno s UniCredit Bank pronađite najbolje rješenje za Vaše poslovne transakcije.

UniCredit  Bank, kao siguran i svjetski priznat partner, sa zadovoljstvom može ponuditi svojim sadašnjim i budućim poslovnim partnerima korištenje nove usluge koja zadovoljava njihove potrebe i očekivanja. Finansiranje potraživanja predstavlja specifičan oblik finansiranja dobavljača od strane UniCredit Bank temeljem kvalitetnih i nedospjelih potraživanja koja taj dobavljač ima prema kupcu na osnovu  isporučene robe i/ili pružene usluge. Na ovaj način UniCredit Bank omogućuje kompanijama da njihov fokus ostane osnovna djelatnost, a ne naplata potraživanja.

Želja nam je s Vama uspostaviti dugoročnu poslovnu suradnju koja se temelji na međusobnom povjerenju.

Šta je to finansiranje potraživanja?

UniCredit Bank će finansirati potraživanja koja dobavljač ima prema kupcu te na račun dobavljača prebaciti sredstva u visini potraživanja umanjenih za naknadu Banke. Dobavljač svoja potraživanja od kupca Ugovorom o finansiranju potraživanja prenosi na Banku. To mu omogućava da prije ugovorenog roka plaćanja naplati iznos na fakturi / kupoprodajnom ugovoru, umanjen za naknadu Banke.

Banka finansira direktna nedospjela potraživanja, koja su dokumentirana, potvrđena i neosporiva od strane kupca te imaju jasno utvrđen rok dospijeća. Finansiraju se potraživanja koja su nastala iz poslovnog kupoprodajnog odnosa.

Ključne prednosti
  • poboljšanje likvidnosti - brzim dolaskom do novca znatno možete poboljšati likvidnost svog preduzeća
  • povećanje kreditne sposobnosti i boniteta
  • transfer rizika naplate na UniCredit Bank te smanjenje rizika poslovanja preduzeća
  • jačanje dugoročnog poslovnog odnosa s kupcem
  • mogućnost ekspanzije poslovanja, povećanje prodaje i veća konkurentnost
Ključni pojmovi
  • Finansiranje potraživanja predstavlja specifičan oblik finansiranja dobavljača od strane UniCredit Bank temeljem kvalitetnih i nedospjelih potraživanja koja taj dobavljač ima prema kupcu na osnovu isporučene robe i/ili pružene usluge.
  • Banka finansira direktna nedospjela potraživanja, koja su dokumentirana, potvrđena i neosporiva od strane kupca te imaju jasno utvrđen rok dospijeća.
  • Finansiraju se potraživanja koja su nastala iz poslovnog kupoprodajnog odnosa.

Za detaljnije informacije obratite se Odjelu finansiranja trgovine i izvoza UniCredit Bank, kontakt adresa: ReceivableFinance@unicreditgroup.ba

Poboljšajte svoju likvidnost i ograničite rizik poslovanja te zajedno s UniCredit Bank pronađite najbolje rješenje za Vaše poslovne transakcije.

Akreditiv je instrument plaćanja koji predstavlja pismenu obvezu banke, danu po nalogu njenog komitenta, kojom se banka obvezuje da će iskazani iznos u utvrđenoj valuti platiti korisniku akreditiva, uz uvjet da korisnik banci podnese točno zahtijevane dokumente iz kojih je vidljivo da je isporuka robe uslijedila ili da je odgovarajuća usluga obavljena unutar određenog vremena.


Akreditivi podliježu pravilima koja su propisana od Međunarodne trgovinske komore u Parizu.

UniCredit Bank je vodeća institucija koja ima međunarodno certificirane specijaliste koji će vam pružiti najbolju kvalitetu servisa u poslovanju s akreditivima (dokumentarnim i standby). Osim procesiranja akreditiva prema međunarodnim pravilima, pružamo stručnu pomoć pri popunjavanju Naloga za otvaranje akreditiva, izradi teksta akreditiva, pregledu dokumenata po izvoznom i uvoznom akreditivu, organiziramo prezentacije za klijente i njihove partnere.

Kada koristiti dokumentarni akreditiv?

Transakcija koja nastaje uslijed kupnje odnosno prodaje robe postaje mnogo složenija iz više razloga:

  • Kupac i prodavatelj nisu u osobnom kontaktu prilikom plaćanja i isporuke Robe jer su razdvojeni prirodnim i zakonskim granicama
  • Vremensko razdoblje potrebno za prijevoz robe produžuje transakciju kupoprodaje
  • Zahtijeva se ispunjavanje carinskih formalnosti 
  • Mogućnosti pojave raznih vrsta rizika (političkih, valutnih i slično)

Šta je to otkup loro akreditiva – forfaiting?

Otkup potraživanja po konfirmiranim/nekonfirmiranim izvoznim (loro) akreditivima s odgođenim plaćanjem (by deffered payment) predstavlja model financiranja izvoznika.

Otkupom potraživanja po izvoznom akreditivu pretvorite potraživanje u gotovinu te pospješite svoju likvidnost! 

Više informacija

Naplata (čista i dokumentarna) ili Inkaso prodavateljev je nalog kojim on nalaže svojoj banci da podnesene joj dokumente izruči njegovu kupcu putem bankovne veze u zemlji tog kupca, uz uvjet da ih ovaj odmah plati ili da akceptira na njega vučenu mjenicu.

Više informacija

Za detaljnije informacije obratite se Odjelu finansiranja trgovine i izvoza UniCredit Bank na Tradefinance@unicreditgroup.ba

Bankarska garancija na prvi poziv neopoziva je obveza banke-garanta da korisniku plati o dospijeću i u suglasnosti s ostalim uvjetima garancije odgovarajuću svotu unutar utvrđenog maksimalnog iznosa, na njegov prvi pismeni zahtjev i uz podnošenje drugih dokumenata (ukoliko su predviđeni) točno specificiranih u garanciji, u slučaju da je treća osoba propustila izvršiti preuzetu obvezu iz temeljnog ugovora.

UniCredit Bank kao siguran i svjetski priznat garant, odobrava i izdaje garancije u zemlji i prema inozemstvu, kao osiguranje u raznim vrstama poslovnih transakcija – od ugovora o građenju i kupoprodaje, pa sve do izvršenja financijskih obveza, kao što su zajmovi i njihova otplata.

UniCredit Bank je vodeća institucija koja ima međunarodno certificirane specijaliste koji  će vam pružiti najbolju kvalitetu servisa u poslovanju s garancijama u zemlji i prema inozemstvu.

Bankovna  garancija je pouzdan instrument osiguranja za domaću i vanjsku trgovinu.  Ona osigurava od raznih vrsta rizika:

  • Ograničavanje rizika vezanog za potencijalnu nesolventnost poslovnog partnera ili njegovo neizvršenje plaćanja
  • Ograničavanje rizika koji se odnosi na kršenje ugovornih obaveza
  • Osiguranje od rizika izvan same trgovine i usluga
  • Smanjenje troškova

Više informacija

Za detaljnije informacije obratite se Odjelu finansiranja trgovine i izvoza UniCredit Bank, kontakt adresa: Tradefinance@unicreditgroup.ba

NAPLATA (ČISTA I DOKUMENTARNA NAPLATA)

Naplata (čista i dokumentarna) ili Inkaso prodavateljev je nalog kojim on nalaže svojoj banci da podnesene joj dokumente izruči njegovu kupcu putem bankovne veze u zemlji tog kupca, uz uvjet da ih ovaj odmah plati ili da akceptira na njega vučenu mjenicu.

Inkaso se ugovara kao vid plaćanja u situaciji kada se prodavatelj i kupac poznaju i kada je prodavatelj (izvoznik) uvjeren da je kupac vrlo pouzdana osoba i da su kupčeva solventnost i spremnost da ugovorenu robu plati, neupitne.

 Prednosti korištenja inkasa su sljedeće:

  • jednostavan i jeftin način rukovanja dokumentima
  • plaćanje se odvija brže nego kod plaćanja na otvoreno i
  • zaštićenost vlasništva nad robom i mogućnost raspolaganja njome, što je neusporedivo povoljnije nego kod isporuke robe na otvoreno.

Tri su temeljna oblika inkasa poznata u poslovnoj praksi. Prilikom sklapanja ugovora kupac i prodavatelj će utanačiti da se plaćanje robe ili usluge obavi.

Novac uz dokumenta (Cash Against Documents – CAD)

Kod CAD aranžmana izvoznikova komercijalna i otpremna dokumenta će biti poslana uvoznikovoj banci i uručena uvozniku tek kad sredstva budu naplaćena. Uvoznik zato ne može da preuzme robu od prijevoznika dok plaćanje ne bude izvršeno.

Dokumenta uz plaćanje (Documents against payment ili D/P)

Kao i kod CAD transakcije, izvoznikova komercijalna i otpremna dokumenta šalju se preko uvoznikove banke radi naplate sredstava. Pored izvoznih dokumenata, izvoznik prilaže mjenicu koja je plativa kada je kupac vidi (zato na njoj stoje riječi „po viđenju“).

Dokumenta uz akcept (Documents against acceptance ili D/A)

Uvoznicima se nudi odgoda plaćanja, pod uvjetom da su spremni da akceptiraju mjenicu koju na njih vuku izvoznici u određenom roku, na neko buduće vrijeme koje je fiksno. Akceptiranjem mjenice uvoznik pravno priznaje dug. Akcept je ostvaren kada uvoznik stavi svoj potpis na lice mjenice. Banka uručuje otpremna dokumenta uvozniku.

Podnošenje dokumenata na inkaso

Nakon što se, temeljem sklopljenog ugovora, prikupe otpremni dokumenti kao dokaz izvršene otpreme robe isti će poslužiti izvozniku da robu naplati. Pošto je ugovorom definirano da će plaćanje robe biti obavljeno putem dokumentarne naplate, izvoznik će pristupiti realizaciji iste. Cijeli proces obavljanja dokumentarne naplate mogao bi se podijeliti u tri faze i to:

  • Ispostavljanje inkaso naloga (collection instruction) od strane izvoznika,
  • Prosljeđivanje inkaso naloga sa svim potrebnim dokumentima podnosećoj  odnosno naplatnoj banci,
  • Iskup dokumenata kod podnoseće odnosno naplatne banke.
Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo