Back to top

 

Na osnovu Ugovora o implementaciji odobrenih sredstava između Ministarstva privrede Srednjobosanskog kantona i UniCredit Bank  d.d. Mostar potpisanog 09.06.2025. godine, objavljuje se:

 

JAVNI POZIV

privrednim društvima i obrtnicima za podnošenje zahtjeva za dodjelu podsticajnih sredstava finansiranja

 

PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet javnog poziva je prikupljanje zahtjeva privrednih društava i obrtnika koji posluju na području Srednjobosanskog kantona, radi odabira korisnika sredstava finansiranja uz subvencioniranje dijela kamatne stope ili profitne marže, u skladu s uslovima iz javnog poziva i Odlukom Vlade Srednjobosanskog kantona o usvajanju godišnjeg programa razvoja male privrede Srednjobosanskog kantona  za 2025. godinu.

 

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM POZIVU

Banka i Ministarstvo su saglasni da korisnici sredstava moraju ispunjavati opće uslove propisane aktima i pravilima Banke.

Pravo apliciranja za sredstva finansiranja imaju privredna društva i obrtnici koji trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti radi ostvarivanja dohotka, odnosno dobiti, i koji ispunjavaju sljedeće uslove:

  • Imaju sjedište na području Srednjobosanskog kantona
  • Uredno izmiruju zakonom propisane obaveze
  • Aktivno posluju i imaju uposlene radnike
  • Posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta, u skladu s kriterijima Banke
  • Po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema podacima po Tekućoj IFRS klasifikaciji u kategoriji S1 ili u kategoriji S2 ukoliko Banka procijeni takvu klasifikaciju prihvatljivom sa stanovišta kreditnog rizika.

Pravo apliciranja nemaju subjekti čija se djelatnost odnosi na: poljoprivredne djelatnosti, proizvodnju oružja i vojne opreme, proizvodnju duhanskih proizvoda i alkoholnih pića, otvaranje kasina i drugih igara na sreću, državne institucije i preduzeća, neprofitne fondacije, udruženja i organizacije, sve vrste finansijskih institucija - uključujući i banke, kao i za druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima odabrane banke označene kao nedopuštene.

 

IZNOS, NAMJENA I USLOVI KREDITNE LINIJE

Sredstva iz budžeta Srednjobosanskog kantona raspoređuju se za subvencionisanje dijela kamatne stope koja se obračunava na finansiranja/kredite privrednih društava i obrtnika koji posluju na području Kantona.

Ukupna visina sredstava koja će budžet Srednjobosanskog kantona izdvojiti za subvencioniranje kamatne stope iznosi 200.000 KM  i odnosi se na ukupan period korištenja i otplate odobrenih finansiranja.

Sredstva za finansiranje obezbjeđuje Banka, u ukupnom iznosu do 7.000.000 KM.

Cilj ove kreditne linije je omogućiti privrednim društvima i obrtnicima pristup povoljnim finansijskim sredstvima radi produktivnijeg poslovanja i povećanja privrednih aktivnosti, kako bi se omogućilo pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veća iskorištenost kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta i novo zapošljavanje i povećanje izvoza.

 

KRITERIJI ZA ODABIR KORISNIKA LINIJE FINANSIRANJA

Odabir korisnika sredstava vršit će se prema kriterijima koje utvrđuje Banka, a na koje saglasnost daje Ministarstvo privrede Srednjobosanskog kantona.

 

INFORMACIJE O ROČNOSTI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

Maksimalan iznos pojedinačnih finansiranja zavisi od pravnog statusa i veličine subjekta, kako slijedi:

  • za obrtnike 50.000 KM,
  • za privredna društva sa do 10 uposlenih 100.000 KM,
  • za privredna društva sa 10 do 50 uposlenih 200.000 KM,
  • za privredna društva sa 50 do 250 uposlenih 300.000 KM,
  • za privredna društva sa više od 250 uposlenih 500.000 KM   

 

Rok otplate: minimalno 12, maksimalno 60 mjeseci (uključujući grace-period do najviše 16 mjeseci)

 

Finansiranja se odobravaju uz kamatnu stopu od 2,75%, bez naknade za obradu (0,00%).

Subvencija se obračunava kao 75% ugovorene i plaćene kamatne stope, zaokruženo na dvije decimale, po stopi od 2,06%.

 

OBRADA ZAHTJEVA, ODOBRAVANJE I PRAĆENJE

Prijem zahtjeva, analiza, obrada i odobravanje finansiranja iz sredstava subvencionirane kreditne linije vršit će se u skladu s redovnim procedurama Banke.

Ugovorom koji se zaključuje između Banke i Korisnika finansiranja definišu se međusobne obaveze i prava ugovornih strana, način korištenja sredstava, kao i uslovi za isplatu subvencije.

Za sva odobrena finansiranja obavezan je polugodišnji monitoring od strane Banke. Prvi monitoring provodi se šest mjeseci nakon odobrenja finansiranja, a Korisnik je dužan dostaviti Banci sljedeću dokumentaciju kako bi ostvario pravo na subvenciju:             

  • Izjavu o namjenskom korištenju sredstava (u dva primjerka), uz kompletnu prateću dokumentaciju kao dokaz o namjeni,
  • Potvrde o izmirenim obavezama po osnovu direktnih i indirektnih poreza.

Korisnik finansiranja ostvaruje pravo na subvenciju ukoliko je sredstva koristio namjenski, uredno izmiruje sve poreske obaveze i redovno servisira obaveze po osnovu odobrenog finansiranja.

Za sve naredne monitoringe, pravo na subvenciju se ostvaruje ukoliko Korisnik dostavi potvrde o izmirenim direktnim i indirektnim porezima te uredno izmiruje obaveze prema Banci u skladu s Ugovorom o finansiranju. Ukoliko Korisnik ne dostavi propisanu dokumentaciju i time ne ispuni uslove za ostvarivanje subvencije, Banka će o tome obavijestiti Ministarstvo privrede Srednjobosanskog kantona kroz redovni kvartalni izvještaj.

 

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA APLICIRANJE – PRIVREDNA DRUŠTVA

Privredna društva koja apliciraju za sredstva iz subvencionirane kreditne linije dužna su dostaviti sljedeću dokumentaciju:

  • Temeljno Rješenje o upisu u registar nadležnog organa/sudski registar. Ukoliko je rješenje starije od tri mjeseca, obavezno je priložiti i Izvod iz sudskog registra/nadležnog organa, ne stariji od tri mjeseca;
  • Statut društva ili Pravila vlasnika računa;
  • Akt nadležnog organa o osnivanju (osim ako društvo nije osnovano na osnovu propisa, kada se dostavlja izvod iz odgovarajućeg propisa);
  • Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju pravnog lica prema KD BiH 2010 klasifikaciji djelatnosti;
  • Uvjerenje o poreznoj registraciji, koje sadrži identifikacijski broj poreskog obveznika;
  • Uvjerenje o registraciji/upisu u Jedinstveni registar obveznika neizravnih/indirektnih poreza, ukoliko je klijent obveznik PDV-a;
  • Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, s obaveznom Listom osiguranih lica na dan podnošenja zahtjeva za izdavanje predmetnog uvjerenja (ne starije od 90 dana u odnosu na datum podnošenja kreditnog zahtjeva);
  • Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim obavezama po osnovu indirektnih poreza (ne starije od 90 dana);
  • Lične isprave zakonskih zastupnika ovlaštenih u rješenju nadležnog organa (lična karta i CIPS prijava), kao i podaci o svim poslovnim subjektima koji direktno ili indirektno posjeduju najmanje 10% poslovnog udjela, dionica, ili prava u upravljanju pravnim licem, te vlasnicima fizičkim licima s udjelom većim od 10%;
  • Zahtjev na memorandumu firme kojim se definiše namjena finansiranja, traženi iznos i rok otplate.
  • Financijski izvještaji za prethodne tri godine, te po potrebi i ostali dokumenti u skladu s internim aktima Banke.

 

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA APLICIRANJE – OBRTNICI I SAMOSTALNE DJELATNOSTI

Obrtnici i nosioci samostalnih djelatnosti koji apliciraju za sredstva iz subvencionirane kreditne linije dužni su dostaviti sljedeću dokumentaciju:

  • Temeljno Rješenje nadležnog organa o dozvoljenom obavljanju djelatnosti (ne starije od tri mjeseca). Ukoliko je temeljno Rješenje starije od tri mjeseca, prilaže se i potvrda organa Uprave kojom se potvrđuje da se i dalje vodi kao samostalni privrednik/obrtnik (ne starija od tri mjeseca);
  • Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju subjekta prema KD BiH 2010 klasifikaciji djelatnosti;
  • Uvjerenje o poreznoj registraciji, koje sadrži identifikacijski broj poreskog obveznika;
  • Uvjerenje o registraciji/upisu u Jedinstveni registar obveznika neizravnih/indirektnih poreza, ukoliko je klijent obveznik PDV-a;
  • Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, s obaveznom Listom osiguranih lica na dan podnošenja zahtjeva za izdavanje predmetnog uvjerenja (ne starije od 90 dana u odnosu na datum podnošenja kreditnog zahtjeva);
  • Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim obavezama po osnovu indirektnih poreza (ne starije od 90 dana);
  • Ovjerena izjava kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da osnivač/vlasnik i odgovorna osoba nisu pravosnažno osuđivani za kaznena djela prevare u privrednom poslovanju, davanje i primanje dara, kao ni za druga kaznena djela povezana s korupcijom;
  • Lične isprave vlasnika i zakonskih zastupnika ovlaštenih u rješenju nadležnog organa (lična karta i CIPS prijava), kao i podaci o svim fizičkim licima koja direktno ili indirektno posjeduju najmanje 10% poslovnog udjela;
  • Zahtjev na memorandumu firme kojim se definišu namjena finansiranja, traženi iznos i rok otplate;
  • Propisani obrasci podneseni nadležnoj organizacionoj jedinici Porezne uprave za prethodne tri godine, uključujući (Specifikaciju za utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti, Godišnju prijavu poreza na dohodak, Rješenje o paušalnom porezu (ako je primjenjivo), te uplatnicu kao dokaz o izvršenom plaćanju;
  • Dokumentacija za instrumente osiguranja koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i vrstom finansiranja;
  • Ostala dokumentacija po zahtjevu Banke, u skladu s internim aktima.

Napomena: Dokumenti koji se dostavljaju uz zahtjev mogu biti predani u kopiji. Međutim, za sve zahtjeve koji uđu u proces odobravanja finansiranja obavezno je dostaviti originale ili ovjerene kopije.

 

INSTRUMENTI OSIGURANJA

U skladu s internim aktima Banke, kao prihvatljivi instrumenti osiguranja mogu se koristiti sljedeći kolaterali:

  • Mjenice svih učesnika u kreditnom poslu,
  • Ugovorna ovlast za naplatu potraživanja s računa klijenta,
  • Založno pravo na nekretnine,
  • Založno pravo na pokretnine,
  • Polica osiguranja vinkulirana u korist Banke za založene nekretnine/pokretnine,
  • Drugi instrumenti osiguranja, po zahtjevu Banke i u skladu s njenim internim aktima.

 

ROKOVI

Rok za podnošenje zahtjeva za finansiranje prema uslovima Javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informisanja, i traje do utroška/rezervisanja iznosa predviđenog za subvenciju, pri čemu je rok za zaključivanje ugovora sa krajnjim korisnicima 31.10.2025. godine.

Korisnici sredstava dužni su podnijeti zahtjev pravovremeno, kako bi se kompletan proces obrade, odobravanja, zaključenja Ugovora i plasiranja sredstava završio u okviru definisanih rokova Javnog poziva.

 

OSTALE INFORMACIJE

Zahtjevi s pratećom dokumentacijom podnose se u   zatvorenim kovertama, na sljedeće adrese:

  • Bosanska 56, 72270 Travnik
  • Kralja Petra Krešimira 4 bb, 72250 Vitez

Napomena: Banka ne snosi troškove učešća u Javnom pozivu. Dostavljena dokumentacija neće biti vraćena aplikantima.

 

DODATNE INFORMACIJE:

Sve dodatne informacije mogu se dobiti pozivom na sljedeće brojeve telefona:

 

Za pravna lica:

+387 30 547 045 (Travnik)

+387 30 547 047 (Travnik)

+387 30 547 013 (Travnik)

+387 30 718 685 / 718 686 (Vitez)

 

Za Obrtnike i samostalne poduzetnike:

+387 30 718 748 (Vitez)

+387 30 547 043 (Travnik)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo